Gekleurder – Home › Forums › Forum › Verschillen tussen CBD bloemen en aroma’s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
CarlGastSinds kort probeer ik beter te begrijpen hoe CBD bloemen eigenlijk van elkaar verschillen, vooral als het gaat om structuur, geur en herkomst. Bij het bekijken van varianten zoals de Pineapple bloem viel mij op dat er vrij veel informatie staat over het CBD percentage, de tropische geur en dat deze in een Italiaanse kas is gekweekt. Toch weet ik nog niet zo goed hoe merkbaar die kenmerken in de praktijk zijn en waar je als beginner precies op moet letten. Misschien heeft iemand hier ervaring met het inschatten van zulke details.
-
JimGastToen ik zelf op zoek ging, heb ik vooral goed naar de productomschrijvingen gekeken. Op https://rawhemp.eu/nl/categorie/cbd-bloemen/ staat bij bloemen zoals Pineapple duidelijk vermeld hoe hoog het CBD percentage is en welke geurtonen aanwezig zijn. Omdat deze variant in een kas wordt gekweekt, blijft het aroma vaak constanter en zie je dat ook terug in de beschrijving. Voor mij hielp het om eerst een soort te kiezen waarbij de informatie uitgebreid uitgelegd wordt, zodat je een beter beeld krijgt van wat je kunt verwachten.
-
TomaGastUiteindelijk lijken veel mensen vooral te letten op de combinatie van geur en herkomst, omdat die informatie vaak het meeste houvast biedt. De duidelijke omschrijvingen maken het eenvoudiger om een eerste selectie te maken zonder dat je al veel ervaring hebt. Het vergelijken van een paar soorten geeft meestal al voldoende inzicht om te bepalen welke richting het beste past.
-
-
AuteurBerichten